13 august 2006

Pott

Intensjonen var å dra hjem sånn i tolvtiden bare sånn i tilfelle jeg skulle forvandles til et gresskar, men siden anledningen var både bursdag og avskjed på én gang burde jeg forstått at det ikke kom til å gå som planlagt...

Det tok en hel flaske å avgjøre at jo, denne rødvinen smaker virkelig bjørnebær. Ikke at jeg vet helt hvordan bjørnebær smaker, men det passet fint siden jeg ikke kunne komme på noe annet som smakte akkurat sånn. Overveldende god var den i alle fall, og hadde det ikke vært for at jeg sendte mobilen til en sikker død i Glommas mudrete dyp hadde jeg visst hva den het også.

Etter hvert ble det tid for å forlate fylleskuta til fordel for videre ekskursjon bortover bryggepromenaden, noe som kjapt utviklet seg til leteaksjon etter bursdagsbarnet, tantebarnet og kremen av Råde, som alle på underlig vis hadde klart å miste seg selv et sted på ruta mellom "yachten" og toalettet, dvs. parken bak rådhuset...

Det gikk imidlertid ikke lang tid før vi gikk oss bort alle vi andre også, og da jeg omsider snublet over bursdagsbarnet og min inntil nylig egen, private husheks liggende rett ut på asfalten utenfor Pizzanini, bestemte jeg at det var på tide å fóre barna. Det var forøvrig et dødfødt prosjekt, da jeg endte opp mutters alene med hamburger og kebab fra hake til kne etter et mindre heldig balansetriks, samt beskyldninger om å stikke av med bursdagsbarnets penger.

Kjæresten min var imidlertid snill nok til å vekke meg da han fant meg sovende på badet, slik at jeg kunne krabbe opp i en særdeles ubehagelig toseter av en sofa. Her våknet jeg svimmel og med stiv nakke tidlig lørdag morgen og gledet meg til å gå på visning et par timer senere... Det begynner å demre for meg at jeg ikke fikk den hybelen.

Humøret var kanskje ikke på topp da jeg kravlet på jobb i femtiden lørdag ettermiddag, og det ble absolutt ikke noe bedre da en østeuropeisk gatemusikant satte seg ned rett utenfor butikkvinduet sånn i ellevetiden og beviste at han kunne EN sang på trekkspillet sitt, nemlig "Oh, Susannah" Jeg stengte ett.

Ingen kommentarer: