16 desember 2006

Godt det snart er et nytt år...

Det er nå typisk også, da, at akkurat den dagen man finner ut at det virkelig ikke kan være nødvendig verken å gre seg eller å skifte til noe annet enn pysj bare for å rusle bort på bensinstasjonen og kjøpe brus sånn midt i eksamensjobbingen er den dagen man møter kjentfolk man ikke har sett på flere år og som vil benytte anledningen både til å klemme og kondolere...

I dag tidlig våknet jeg med vissheten om at jeg fremdeles var småfull og ikke på noen måte i stand til å gå på jobb. Så åpnet jeg øynene og kikket meg litt forundret rundt før jeg husket at jeg bare fem timer tidligere etter mye strev og ikke så rent lite besvær hadde klart å låse opp døren, krabbe opp trappen og ramle til sengs...

Deretter kikket jeg bort på eksen min og mumlet, smått forlegen, "kanskje du må få tilbake husnøkkelen din?"

Men han syntes i grunnen det var helt greit, han...

Ingen kommentarer: