12 juni 2008

'Toastjernet mitt er gått i stykker, så jeg får ikke varmet pølsebrødet, dessverre...'

Jobben min har brent ned.

Dvs - den brenner for så vidt enda. Det er ingenting igjen.

På radioen venter de på at 'de ansatte skal ha et møte senere i dag, slik at alle i Fredrikstad som har leid film og skal levere i dag skal få vite hva de skal gjøre'.

Jeg tenker mest på at jeg har vasket og skrubbet i to uker fordi det fryktede Hovedkontoret skulle komme på kontroll i morgen, fredag. 106 timer har jeg jobbet siden jeg ble ferdig med eksamen den 28. mai.

I natt, sånn i ett-tiden, var jeg urolig og tenkte at noe var galt. Jeg fikk en ansatt som bor rett over gaten for butikken til å gå ned og sjekke om jeg hadde husket å låse døren da jeg gikk.

Det hadde jeg.

----------------

Listening to: Billy Joel - We Didn't Start the Fire

5 kommentarer:

frikke sa...

Shit! hmm... man skal ikke undervurdere magefølelsen. Nei og nei... DVDene synes jeg du kan få siden du har vasket så mye for ingenting. Stakkars byen og husene. Jeg vil ha regn.

Sif sa...

Dvdene finnes ikke lenger.

Det er artig å stå og se på en askehaug og tenke at 'der borte ligger det en fryser.. i det området er restene av den nye tven, og mesteparten av det svarte der er dvder og sjokolade...'

Brannmennene i Fredrikstad har det travelt om dagen. Jeg har det ikke så travelt plutselig.

Ujevne tanker sa...

Å dæven..... fy flate - so mye waste of washing!

Petter Johan sa...

Kjedelig å komme på jobb for å så oppdage at den er brent ned. Da har du stått opp for ingenting da!

Petter Johan sa...

Kjedelig å komme på jobb for å så oppdage at den er brent ned. Da har du stått opp for ingenting da!