05 september 2008

Om å ha realistiske mål

Ok, ok; det skal sies til mitt forsvar at jeg har studert. Jeg har det. Mange timer om dagen, faktisk, og jeg er helt i rute med alt skolearbeid. Ja, jeg vet det bare er seks dager siden skolen startet, men likevel! Likevel!

Når det gjelder resten av listen ser jeg nå at jeg muligens siktet litt høyt..

Dag 1: Sif ankommer Bransdale Crescent etter at taxisjåføren har kjørt henne rundt i sirkel i et kvarter, fått henne til å banke på feil hus i feil gate for så høylydt å proklamere sine tvil om hvorvidt gaten der Sif skal bo i det hele tatt eksisterer.

Dag 2: Sif står og banker på bakdøren klokken fem på morgenen etter å ha brukt en time på å forklare en mann på en benk at hun ikke har den minste interesse av å bli med ham hjem for å spille Scrabble, men at han må flytte seg fordi Sif må sove på benken i natt fordi hun har mistet nøkkelen sin. Mannen lot til slutt Sif sitte på i taxien hans og scoret fem poeng.

Dag 3: Det viser seg at Sif har brukt de siste dagene på å forske på litt feil buss, slik at når hun tror hun er forberedt på å ta siste bussen hjem i mørket, skal det bare en litt full og veldig pratsom skotte til før Sif, noget forvirret, plutselig befinner seg i Stamford Bridge.

Dag 4: Sif har bestemt seg for at nok er nok, og har en rolig kveld på rommet sitt.

Dag 5: Sif bruker hele dagen på å late som om det ikke var hennes skyld at alle våknet fordi brannalarmen gikk sent i går kveld. Hun klarer til slutt nesten å overbevise seg selv.

Dag 6: Sif klarer endelig å ta seg sammen og synes at dagen går riktig så knirkefritt. Hun klarer til og med til slutt å kvinne seg opp både til å åpne en bankkonto og spørre en mann i en butikk om råd angående kontantkort og mobiltelefon.

Dag 7: Sif er glad for at hun har ventet noen dager med å skrive dette blogginnlegget siden hun oppdager at visakortet hennes er intet mindre enn sporløst forsvunnet. Igjen. Om dette er ny rekord? Åneida, en gang fikk jeg tilsendt et nytt kort i posten, gikk av gårde for å ta ut penger og mistet det på vei til byen.

----------------

Soundtrack: Holy Modal Rounders - Bird Song

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Hmm, nå prøvde jeg bare å være litt oppmuntrende i forrige innlegg da! :)

Det kunne tross alt ha gått mye verre mener nå jeg!
Tar litt tid å tilpasse seg når man flytter til et nytt hjem vettu, heeelt normalt... :)

Heier på deg jeg!