07 mai 2008

Sifs guide til britisk tv - Russell Brand

Første gang Elisabeth og jeg snublet over Russell Brands 'Ponderland' på britisk tv visste vi ikke helt hva vi skulle tro. Virkelig ikke. Vi var nok ikke kjent med det engelske fenomenet 'jo galere jo bedre', og vi satt måpende mens vi fortvilet prøvde å finne ut om det var meningen vi skulle like dette spetakkelet eller ikke. Er det morsomt eller er det bare slitsomt? Mener han å være så..? Er han et komisk geni eller bare litt trist? Jeg er sikker på at om Russell var norsk ville flesteparten hatet ham.

Jeg synes han er fantastisk. Jeg blir rett og slett lykkelig av å se på ham.

Den brutalt ærlige selvbiografien hans kom ut i fjor høst. Som tidligere rusmisbruker og sexavhengig har han mengder av absurde og pinlige situasjoner å fortelle om, noe han gjør på scenen, i intervjuer og i boken sin med den største selvfølgelighet.

Han har sitt eget radioshow som du kan høre her, han er en anerkjent stand-up komiker og han har en rolle i filmen 'Forgetting Sarah Marshall' som har norgespremiere i juni.

Her er han på Friday Night with Jonathan Ross:



3 kommentarer:

Anonym sa...

Har aldri vært borti denne Rusell Brand før, men må si jeg likte det veldig godt. Skal definitivt sjekke ut mer av denne mannen!

Avil sa...

Nei og nei, så fin!
Men eks-alt-muleg er då ein ting, han er så ung og då treng ein ikkje identifisere seg med alt ein har vore, men kva ein ER.

;-)

Silje sa...

Så Russell Brand første gang i jula på The Graham Norton Show, og holdt på å le meg ihjel av mannen :)

Kan for øvrig si at Forgetting Sarah Marshall er en morsom film som jeg sikkert kommert til å se igjen :)