30 juli 2008

Berlin

Noen reisende er svaert pliktoppfyllende turister som liker aa komme seg opp om morgenen, gjoere seg kjent med stedet de besoeker og se alle attraksjonene boken deres sier at de burde se.

Andre, har jeg hoert, altsaa, ramler ut av den lokale homsebaren klokken aatte paa morgenen. Noen krabber kanskje bakover paa fortauet for aa unngaa aa kaste opp paa seg selv, andre vandrer maalloest rundt midt i trafikken naar de ikke er opptatte med aa stadig sette seg ned paa fortauet og proklamere 'jeg kommer etterpaa', mens andre igjen kanskje proever aa gjete de to andre hjem mest mulig effektivt slik at vedkommende kan komme seg fortest mulig tilbake paa pub igjen. Aatte er jo faktisk alt for tidlig aa dra hjem! Saanne som ikke er turister, men som i stedet er noedt til aa gaa forbi slike reisende paa vei til jobb kan fort finne nevnt oppfoersel ufyselig. Sikre tegn er gjentatt fnysing og rulling med oeynene.

2 kommentarer:

Silje sa...

Jeg har reist veldig mye med ei venninne som er opphavskvinnen bak den førstnevnte turisttypen. Jeg er unektelig turisttype to. Skjønner ikke hvordan vi har klart å reise så mye sammen i fred ...

Ha en fin sommer, i morgen kveld er det min tur :)

Sif sa...

Jeg har en kompis som gjør begge deler. Han drikker seg forholdsvis udregelig og går hjem klokken åtte, men er like fullt våken og klar for muséer klokken ti på morgenen :D