16 oktober 2008

Kort oppsummert:

I kveld møtte jeg plutselig en mann på kjøkkenet. Han sa han har bodd her siden mandag. Hm.

Han kunne også fortelle at en annen av de jeg bor sammen med (som jeg forøvrig ikke hadde sett på en uke før hun vandret inn på kjøkkenet i sted) hadde beskrevet meg som ''elusive''. Da jeg ærlig måtte innrømme at jeg ikke ante hva det betød, sa han ''apparently you are heard, but never seen''.

Klippet fra ordnett:

Elusive (adj.):

- vanskelig å gripe (eller få tak i)
- unnvikende, flyktig
- vanskelig å definere
- flyktig

Jeg kan ikke annet enn si meg enig - det er smertefullt riktig på så fryktelig mange måter, men jeg nøyde meg med å si at det bare er fordi jeg er så fryktelig sjenert at jeg mest driver og sniker meg rundt på natten, når alle sover.

Den tredje samboeren min dater for tiden en pilot i det britiske flyvåpnet, og siden de driver med nattflyvning denne uken, morer han seg stort med å skremme vettet av oss ved å fly veldig lavt rett over huset vårt hver eneste kveld.

På lingvistikkseminaret i dag snakket vi om ulike typer indisk-engelsk, og i en bisetning slang Lalita ut at navnet mitt på hindi (mener jeg det var) betyr ''just alone''.

Ok, så var det var en spøk, ok, så klarer jeg ikke å verifisere påstanden uansett hvor mye jeg Googler, men likevel gråt jeg. I skjul.

----------------

Soundtrack: Snatam Kaur - Ong Namo

4 kommentarer:

Ingrid sa...

"elusive" e et ganske fint ord sånn lydmessig i alle fall. Bare hør schvungen øve det. "elusive". Må sei d e kjekt å lesa bloggen din. Dating og greier? Skjønne d e spanande over there:) Bur du i Osbaldwick ennå? Eller e d ein aen plass du ikkje fekk med deg at det kom ein ny sambuar?:)

Sif sa...

Haha!

Jeg er i grunnen ganske fornøyd med den beskrivelsen selv, jeg :)

For øyeblikket er det mer frustrerende enn spennende, og i grunnen mer greier enn dating, men jeg har en urokkelig tro på at det meste ordner seg og at det nok helt sikkert går bra til slutt!

Jeg bor fremdeles i Osbaldwick, ja, Lyndsay har jobbet intenst med å finne nye leietakere etter at Siv og Pablo flyttet til Spania, så nå bor jeg med to engelske jenter og en engelsk gutt.. mann.. eller hva han nå er :)

Anonym sa...

hvorfor ikke:)

Sif sa...

Ja, det kan du si...