05 oktober 2008

Meg! Meg!

Jeg kom plutselig på at det var et meme jeg mente å svare på i sommer en gang - eller når det nå var. Det ble det ikke noe av, men nå er jeg i gang - 86 spørsmål på en gang blir muligens information overload, så dette får bli en føljetong... Her kommer de tjue første (Stjålet fra blant andre Anett og Annikken):

Jeg har aldri vært forlovet, men jeg har - in a moment of insanity, no doubt - inngått en avtale med en venn om at dersom vi begge er single i en alder av 32 så skal vi gi hverandre en sjanse. Jeg er livredd. Ellers tror jeg at jeg må si at mitt forhold til tomater er det lengste jeg noen gang har hatt - jeg har elsket tomater så lenge jeg kan huske, og jeg har ingen planer om å slutte enda.

Den siste gaven jeg mottok var en rar liten flaske med likør. Den har urtesmak, heter Beauty-full og måtte gjemmes unna fordi flasken er så skjev og rar at både Elisabeth, som kjøpte den til meg, og jeg ble svimle og surrete bare av å se på den. Ja, også fikk jeg fire poser med Toro Meksikansk gryte, da - den ultimate fyllesyk-maten.

Jeg mister telefoner, visakort, pass og alt annet som mistes kan hvor som helst og når som helst, og har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sittet på et fortau i mørket og prøvd å sette fire umulige deler sammen til noe som ligner på en telefon. Det er utrolig irriterende å ligge og høre på en telefon som ringer og ringer uten å være i stand til å slå den av bare fordi man rett og slett ikke finner tastaturet.

Jeg er overbevist om at å gå i turbo-fart frem og tilbake til universitetet hver dag, biljard så ofte jeg klarer å tvinge noen til å spille med meg og en evig pågående pubkrål er all treningen jeg trenger, men når Capoeiratreningen begynner nå i oktober planlegger jeg å gjenta suksessen fra i fjor. Da kunne jeg ikke gå skikkelig på ti dager. Det var vondt.

Nå om dagen bruker jeg alt for mye penger på pubmat, Cola light, Kinder Maxi og Snack a Jacks med salt og eddiksmak og det siste jeg spiste var nettopp Kinder Maxi, Snack a Jacks med salt og eddiksmat og en Sainsbury's vegetarpizza. Det er kanskje unødvendig å nevne at jeg ELSKER å ha en 7-11 Sainsbury's Local rett borte i gata som også er åpen på søndager.

Det første jeg legger merke til ved mennesker er om de har lys i øynene sine eller ikke, og Last.FMs telling av seksti avspillinger av The Libertines 'The Good Old Days' på en uke vitner om at det er øyeblikkets favorittsang. Jeg bor på et loft i Nord-England, studerer lingvistikk, multikulturalisme og litteratur ved universitetet i York og prøver å bli venn med Talk Mobile mens jeg savner TalkMore mer og mer hver eneste dag (de sender meg sjokolade i papp når det er påske!)

Jeg får superfnatt av kjøpesentere, men jeg tilbringer gjerne timesvis på Fat Face og Sainsbury's. Den lengste jobben jeg har hatt er på Showtime i Fredrikstad, noe som fikk en brå slutt da butikken bestemte seg for å brenne opp nå i sommer. Det var uventet trist. Jeg gråt.

Terninger har jeg ikke. Burde jeg ha det? Trenger jeg terninger? Er det viktig?

Jeg lider av voldsom, uhåndterlig telefonskrekk og snakker bare i telefonen når jeg trenger å bli reddet fra Guns'n'Roses-festivaler og andre nachspiel. Da tier jeg til gjengjeld ikke stille før det er slutt på batteriet og snakker abnorme mengder med tull.

Jeg var i to bryllup i fjor sommer. Det ene var min brors. Jeg kjenner ikke ham så godt. Det andre var to jenters. Hurra for loven. Jeg hadde på samme kjole begge ganger, og Converse-sko i det ene. Det gikk bra.

Siden jeg fremdeles har telefonskrekk, hadde jeg nok ikke ringt noen om jeg hadde vunnet et lotteri, men jeg hadde muligens oppdatert statusen min på Facebook. Jeg er fullstendig avhengig av Facebook. Verdens beste Elisabeth har nettopp reist hjem etter å ha rotet på det ellers så *hoste* ryddige rommet mitt i ti dager, Patrick kommer på besøk om nøyaktig en måned, og Hlin bærer jeg alltid med meg i hjertet mitt.

Jeg er ofte sett hengende rundt på benken ved Efe's kebabvogn nattestid her i York. Der spiser jeg chips'n'cheese, Döner Kebab eller andre delikatesser mens jeg desperat prøver å rekruttere nye venner blant de som måtte komme og sette seg ned ved siden av meg. Bortsett fra det spiser jeg fint lite fastfood, med mindre man regner med det at jeg klarer å lage Chili con Carne til middag på to minutter med mikroris og gasskomfyr.

----------------

Soundtrack: The Libertines - Horrorshow

Ingen kommentarer: